Digitális Plakát működése

Mi is az a digitális plakát/digital signage?


Magyarul leginkább talán              
dinamikus információelosztásnak,
vagy digitális tartalomszolgáltató
rendszernek hívhatnánk.
Megjelenítőkből álló hálózat,
melyek vagy csak vizuális
elemként funkcionálnak vagy
egyéb alkalmazásokkal
kiegészítve (Kiosk, ATM,
érintőképernyő) működnek és
amelyeken az elérhető tartalom
egy központilag menedzselt
forrásból érkezik.

Hatalmas különbség a központilag sugárzott adásokhoz képest, hogy a globális tartalmon felül a lejátszás lokálisan történik, így lehetőség nyílik helyspecifikus tartalmakkal kiegészíteni vagy módosítani az adást minden egyedi helyszínen.
Az egyik legdinamikusabban fejlődő [hirdetési felület]?. A digitális technológia
felhasználásával lehetőség nyílik a szöveges és képi információt távoli helyeken kitelepített
megjelenítési eszközökre küldeni, azok megjelenését időzíteni, illetve működését pedig
ellenőrizni lehet. Ezzel lényegesen fel lehet javítani a kommunikáció színvonalát. Könnyen,
pontos időben, a megfelelő információt juttatja el a célközönségnek, partnereknek, valamint
a vásárlási helyzetben szórakoztatva segíti elő a döntés megszületését.
Leginkább a Point of Sales (POS – az értékesítés helye), vagy a Point of Purchase (POP – a
vásárlás helye) típusú reklámfelületeknél használják, amelyek lényege, hogy az üzenetek, a
megfelelő helyen, és a megfelelő időben érik el a célcsoportot.
A hagyományos állóképnél ezek a marketing eszközök eredményesebbek, mivel sokkal
figyelemfelkeltőbbek. Használata folyamatosan növekszik, mert egyszerű az igénybevétele,
és valóban hatásos.

Ezek a helyspecifikus tartalmak lehetnek :
· Hírek
· Időjárás
· Sport
· Forgalom
· Árak
· Reklámozás
· Demográfia
· Divat
· Kultúra
· Életstílus
· Elrendezés

A feltöltés folyamata:
A digital signage valójában egy szoftver és egy hardver együttese, ahol az adatok
előkészítését és frissítését egy központi helyről végezzük valamilyen hálózaton keresztül.
Egy elektronikus képernyő (plazma, projektor, LCD) mutatja az általunk kiválasztott tartalmat.
A monitor mérete 3 cm-től, akár több száz cm-ig is terjedhet.
Egyik megoldás az, hogy egy adathordozóra tesszük fel az adatokat, amit az LCD-vel
egybeépített speciális kártyaolvasó feldolgoz és megjelenít. Másik megoldás erre, az
úgynevezett internetes kártyaolvasó, amely lehetőséget ad az FTP protokoll segítségével
történő távoli feltöltésre is.

Miért érdemes használni?

· Pontos információk a megfelelő helyen, a megfelelő időben. Mindig azt az információt
sugározhatja a digitális technika segítségével, amire éppen szükség van. Egyszerű,
időzíthető és távolról is végezhető az információk cseréje.
· Több mint tízszer jobban vonzzák az emberi tekintetet a mozgóképes információk,
mint az állóképek.
· A befektetés megtérül, ugyanis nem csak munkahelyi információk közlésére, hanem
reklámhordozóként is használhatóak.

Felhasználási területek

· éttermek;
· vállalatok;
· szállodák;
· repülőterek;
· múzeumok;
· áruházak;
· bankok,
· illetve bárhol, ahol nagy ügyfélforgalom van.

A digitális Hirdetési Infrastruktúra előnye, hogy a tartalmak úgynevezett „Template” formában
érkeznek a lokális lejátszópontokra, ahol a helyi feltételeknek megfelelően töltődnek ki és
kerülnek a kijelzőkre. Ennek következtében a központból érkező üzenet automatikusan a
helynek megfelelő adatokkal kiegészítve kerül lejátszásra. Az eredmény, hogy a minden
helyszínen különböző adatokkal megjelenő egységes tartalom megfelel a hirdető vagy
[felhasználó]? globális igényeinek, arculatának és központilag ellenőrizhető, mérhető.


Research and Markets megjelentette a Screen Digest riportjának kiegészítését a "Digital
Signage in Europe : Opportunities for digital out-of-home advertising" címmel.
A riport, melyet a német Goldmedia kutatócéggel közösen készítettek, megvizsgálja a gyorsan
növekedő Digital Signage piaci szegmensét, szereplőit és lehetőségeit. A riport a következő
megállapíásokat teszi:-- Digital out-of-home (DOOH) reklám piac Nyugat Európában a
jelenlegi 160M euróról 2012-re el fogja érni a 626M eurós szintet. 2012-re a Digital out-of-home
piaci részesedése a teljes out-of-home reklámtorta kb. 10%-át fogja kitenni.-- A
digitális eszközök olcsóságának hatására el fog indulni egy visszafordíthatatlan migráció a
tradicionális papír alapú felületeknél a digitális irányba, továbbá a digitális tartalmak teljesen
új helyeken fognak megjelenni, mint pl: eladásm helyi azaz POS helyeken és más nagy
forgalmú helyeken.-- A digitális eszköz piac (Plazma, LCD, stb) 2007-ben mint egy 4M Eurót
tett ki Nyugat Európában.-- A digitális tartalmakat megjelenítő eszközök prémium árazást
eredményeznek, köszönhetően a nagyobb erejű mozgó reklámoknak, a kreatív és dinamikus
tartalom-menedzsmentnek.


A napjaink digital signage médiája még csak az egy irányú kommunikáció mezsgyéit
kapirgálja. Az interaktivitás egyre jobban előtérbe fog kerülni. Ennek a víziónak ad hangot a
legújabb piackutató prognózisa. A MultiMedia Intelligence előrejelzése alapján 2012-re a
digital signage rendszerek 40%-a SMS üzenetekkel fog interaktívan kommunikálni a
környezetében lévőkkel. Ezen SMS-ekkel akciókat, játékokat és egyéb tartalmak
töltődhetnek le könnyedén. Napjainkban a DS rendszerek kb 5%-a használ valamiféle
interaktív kommunikációt ami lehet SMS, RFID, Wi-Fi vagy Bluetooth. Köszönhetően a
technológia egyszerűsödésének és a telefonok egyre magasabb fejlettségi szintjének, ezek
vezeték nélküli technológiák egyre nagyobb teret fognak nyerni.
Forrás:

http://mediapedia.hu/digital-signage